Aktualności, Projektowanie, Reklama

Bielsko-Biała. Reklama potrzebna od zaraz.

Poszukiwanie w Bielsku-Białej firmy zajmującej się reklamą nie należy do najtrudniejszych. Na hasła reklama Bielsko, reklama w Bielsku-Białej, agencja reklamowa Bielsko  w wyszukiwarce internetowej wyskakuje około dwudziestu firm.

Czy reklama w Bielsku-Białej jest opłacalna?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, należałoby raczej odesłać do opracowań stanowiących odpowiedź na zadane w ten sposób pytanie. Co spostrzec można na pewno, nigdy takowe dotyczące Bielska-Białej nie powstało, a wszystkie inne koncentrują się zazwyczaj na zachowaniach grup społecznych i wynikających z tego wnioskach dotyczących przygotowania reklamy.

Jako firma z branży reklamowej swoje chwalić będziemy. To fakt. Pomijając jednak tą uwagę, warto pamiętać, że reklama w Bielsku-Białej jak i w każdym innym mieście jest i będzie opłacalna.

Koniecznością staje się analiza czynników, które mogą przyczynić się do jej sukcesu oraz wskazaniu obszarów, na których efektywnie zostanie ona wykorzystana. Pompowanie pieniędzy w projekt tylko z uwagi na fakt „mnie się podoba” nie należy do najrozsądniejszych.


Widoczność reklamy.

Jaskrawość, krzykliwość, czy szokowanie? Co sprzeda się najlepiej?

To nie takie proste.

Tym czym możemy się jednak podzielić to informacja, że dobrze sprzedaje się konsekwentność biznesowa. Taka prosta z założenia, powtarzalna oraz odporna na czas i zmieniające się trendy.

Przez lata pracy widzimy jak reklamy tych samych lokalnych firm ewoluują nie w tym kierunku co powinny. Owe trendy wpędzają codziennie mnóstwo firm w graficzne tarapaty. Co gorsze właściciele nie dostrzegając tego faktu zamiast zaistnieć na rynku sami powoli zacierają swój wizerunek, nie traktując poważnie tego co mamy do zaoferowania.

O czym u licha piszecie? Ktoś może zapytać.

Mowa tu o nienależytym stosowaniu swoich podstawowych elementów identyfikacyjnych lub ich całkowitym braku.


Niekonsekwencja graficzna posiada zasadniczo dwa oblicza:

1) LOGO

Jego brak, lub różne nie mające ze sobą cech wspólnych wersje. Czasami dochodzi do sytuacji, kiedy logo z rzekomo aktualnej strony internetowej różni się od tego z świeżo wydrukowanej reklamy,

2) KOLORYSTYKA

Brak ustalonych kolorów związanych z wykonywaną działalnością. Kolejne reklamy zamiast być tożsame i komunikować „Tak to my!”, różnią się barwami, przez co nie utrwalają w odbiorcy pewnego kolorystycznego schematu.


Czym kierować się podczas wyboru firmy reklamowej w Bielsku?

Tutaj może przykład. Jakiś czas temu zaczęliśmy rozglądać się nad nawiązaniem współpracy z firmą tworzącą animacje 2D z przygotowanych wcześniej scenariuszy.

Na potrzeby wdrażanego aktualnie projektu potrzebowaliśmy zlecić poruszenie kilku istotnych elementów grafiki, tak aby oglądający tą animację mógł zrozumieć w prosty sposób jak tworzy się i przepływa energia z panelów fotowoltaicznych do urządzeń domowych.

Swoje zapytanie skierowaliśmy do dziesięciu krajowych firm zajmujących się obsługą tego typu zleceń.

 

 

Do dziś dzień nie otrzymaliśmy nawet najmniejszej odpowiedzi od 3 spośród nich. 3 najbardziej interesujące firmy wyceniły usługę po cenach przekraczających założenia budżetowe, dwie inne podjęłyby się zleceniem od zaraz, jednak zaoferowana cena wydawała się mocno niedoszacowana i tym samym podejrzana. Jedna z firm nie zechciała się podjąć animacji według naszego scenariusza.

Co ciekawe w tym samym czasie spłynęła na naszą skrzynkę mailową oferta-zapytanie dotyczące „tworzenia animacji”.

Wow! Może oni to dla nas stworzą? Szybkie wejście na stronę i ocena. Hmm. Wszystko wygląda świetnie tylko, gdzie jest portfolio?

Piszemy krótkie pytanie z prośbą o udostępnienie dotychczasowych prac i … wątek się urywa. Pozostajemy bez jakiejkolwiek odpowiedzi… od kolejnej firmy.

W chwili pisania tego artykułu jesteśmy już po wyborze firmy będącej ostatnią z listy naszych dziesięciu. Animacja została ukończona.

 

Podsumowując.

Powyższa historia jest jedną z wielu jej podobnych. Daje ona pewne wyobrażenie sytuacji związanej z obsługą zapytań ofertowych.

Część firm na zapytanie ofertowe nie odpisuje w ogóle, innych wysoka wycena może stać się dużym zaskoczeniem, jeszcze inni kusić będą obietnicą dobrego i taniego rozwiązania.

Co wybrać?

Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam.

 

* * *

– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone tutaj grafiki, animacje, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Fot. www.naddachami.pl

Polecane wpisy