Aktualności, Rebranding

Klub Krzysztofa Piątka przeszedł rebranding

A.C. Milan jest jedną z najpopularniejszych i najbardziej utytułowanych drużyn piłkarskich nie tylko we Włoszech, ale również na świecie. Ten założony w 1899 roku klub szczyci się osiemnastoma tytułami w najlepszej włoskiej lidze (Serie A), a także 18 połączonymi trofeami FIFA i UEFA.
Klub rozgrywa swoje” domowe” mecze na największym stadionie we Włoszech – San Siro, czyli Stadio Giuseppe Meazza, mogącym pomieścić 80 000 osób.

Chwalebna historia AC Milan

Historia klubu sięga prawie 120 lat. Zaprojektowanie nowej tożsamości wizualnej „Rossonerich” było nie lada wyzwaniem. Stworzeniem kolejnego rozdziału graficznego tego klubu podjęła się londyńska Agencja DixonBaxi.

Charakterystyczny owal

Podobnie do innych, również w tym przypadku godło klubowe A.C. Milan zmieniało się na przestrzeni czasu. Owal, w który wpisane jest ACM u góry, koło z czerwono-czarnymi pasami i znakiem krzyża pośrodku, a rokiem założenia klubu (1899) u dołu było oficjalnie używane już w 1920 roku.

Ten charakterystyczny owal stał się punktem wyjściowym podczas tworzenia nowego brandingu klubu i opowiadania kolejnych piłkarskich historii. Jak piszą autorzy najważniejszym było uszanowanie dotychczasowego dziedzictwa, stąd projekt logo pozostał nietknięty.

Ta kultowa klubowa odznaka to symbol jedności – bijące serce, które łączy miliony.

DixonBaxi

Nowy krój klubowego pisma AC Milan

Nowy klubowy krój pisma o nazwie „Milan Pulse Inline” zainspirowany został rytmem uderzeń serca fanów Milanu z całego świata. Ten wyraźny i odważny krój będzie używany m.in jako numeracja na koszulkach zawodników.

Nowa unikalna czcionka
Witryny oklejone nowymi brandowymi grafikami

Gadżety klubowe „Rossoneri”

Nowy branding powinien dotrzeć również do fanów z różnych grup wiekowych – kluczem do tego było stworzenie stylowych produktów, które ludzie naprawdę chcieliby nabywać – od czapek, ubrań dla dzieci po kurtki.

Gadżety brandowe AC Milan

* * *

– –
Prawa autorskie:
Zamieszczone tutaj nazwy, znaki firmowe i fotografie są zastrzeżone oraz prawnie należą do ich właścicieli.
Zostały przedstawione tutaj celem przykładu.

Źródła:
www.underconsideration.com
www.dixonbaxi.com
www.acmilan.com