Aktualności

Projektowanie logo, a stary wizerunek PZU

Nowy wygląd stare schematy

Czy wiesz, że najsłynniejszym przykładem ostatnich lat była sprawa zmiany logotypu Państwowego Zakładu Ubezpieczeń? PZU, choć jest firmą z przedwojennymi korzeniami i bardzo długą tradycją, zaczęła tracić w ostatniej dekadzie klientów.

Przyczyną była mała innowacyjność, wysokie koszty ubezpieczeń oraz praktycznie zerowa elastyczność wobec klienta. Chcąc zasygnalizować odejście od biurokratycznej postawy PZU dokonało zmiany logo na prostsze i nowocześniejsze, mające symbolizować postępowość instytucji.

 

Kwestia gustu

Nie wszystkim się to spodobało, ponieważ stare logo towarzyszyło nam od wielu lat, budząc w wielu ludziach sentyment.
Nie przekładało się to jednak na zaufanie do PZU. Zmiana identyfikacji wizualnej pozytywnie wpłynęła na zmianę wizerunku ubezpieczeniowego giganta.

Reklama wyraźnie przekonuje, że zmiana była potrzebna. Pani poprawiająca pilnikiem i tak już nienaganne paznokcie ma dobitnie pokazać jaki schemat tkwi w głowach Polaków. Praca jest, ale może poczekać, bo brak jest kontroli.


Zmiana, która się dokonuje na oczach widza zaskakuje. Nie mamy tutaj jednak na myśli, że ta wcześniej robiąca manicure pani zaczyna z uśmiechem pracować, wkraczająca na ekran postać Janusza Rywińskiego. Ogolenie brody, do której aktor przyzwyczaił nas od lat ma za zadanie stworzenie faktycznie dokonanej transformacji giganta ubezpieczeniowego.

Jak będzie ze standardami obsługi na pewno część z nas przekona się na własnej skórze.

 

Pamiętaj! Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące Twojego biznesu skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo (tel. 606 170 256 / biuro@logarytm.com.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *