Ciekawostki

Rysunek satyryczny to jest to

Oprócz projektowania logo i tworzenia reklam zajmujemy się także niezwykle wdzięcznym zagadnieniem,
jakim jest rysunek satyryczny.
Zabawne rysunkowe anegdoty mogą ubarwić reklamowy prospekt lub stronę internetową, zyskując Ci przychylność klientów.
Odrobina humoru potrafi poprawić i ocieplić wizerunek. Pozwala rozładować napięcie i odwrócić uwagę od nieprzyjemnych kwestii
lub przedstawić je w nowym, absurdalnym świetle. Sprawia też, że firma przestaje być bezosobowym, martwym tworem, a zyskuje ludzką twarz.
I to pozytywną, bo skorą do uśmiechu.

Tworzymy rysunki satyryczne na potrzeby artykułów, do publikacji, wydawnictw okolicznościowych. Współpracujemy chętnie z czasopismami i gazetami.
Przykłady naszych prac dostępne są w osobnej zakładce portfolio. Jeśli Ci się spodobają, a nie wiesz, jak mógłbyś je wykorzystać w reklamie lub na potrzeby
swojej firmy : przeczytaj koniecznie poniższy artykuł.

Rysunki satyryczne

na razie nie są zbyt często używane przez firmy, chociaż zmienia się to od czasu zdobycia popularności przez strony typu kwejk.pl i demotywatory.pl.
Dzięki nim agencje reklamowe, które wypuszczą do sieci trafny i zabawny rysunek satyryczny mogą liczyć, że w przeciągu zaledwie paru godzin
obejrzy go tysiące osób a nawet miliony osób. Biorąc pod uwagę koszt, jaki trzeba włożyć w jego zaprojektowanie, jest to naprawdę tania kampania,
ale musi być zrobiona z głową. Wtedy projekt publikowany jest na setkach profili na portalach społecznościowych, używany jako tapeta w telefonie
lub na komputerze. Kolejne osoby, zachęcane przez znajomych, oglądają go i jeśli im się podoba, wysyłają dalej. Trzeba jednak uważać na kilka aspektów.

Na to zwróć uwagę

Po pierwsze, internauci są uczuleni na próby nachalnej reklamy. Jeśli obrazek będzie zbyt jawnie coś zachwalał, może przepaść w odmętach sieci na zawsze.
Lepiej nie ryzykować za mocno i jedynie umieścić link do firmy w stopce rysunku. Nikt nie zainteresuje się rysunkiem satyrycznym, którego główną
treścią jest wyliczenie zalet proszku do prania. Satyra musi być zabawna i trafna, ale też nie powinna uwypuklać słabych stron danej usługi lub produktu.
Stworzenie dobrego rysunku satyrycznego na potrzeby reklamy to sztuka, nie przesadzajmy więc z epatowaniem naszą marką lub logo.
Po drugie, treść rysunku musi się wiązać w jakiś sposób z działalnością firmy. W internecie bardzo powszechne są obrazki, stylizowane na lata pięćdziesiąte
dwudziestego wieku, dotykające głównie spraw damsko-męskich. Pod nimi widnieje zawsze logo firmowe jednego z operatorów kart płatniczych.

Rysunek satyryczny, ale bez przesady

O ile rysunki są naprawdę zabawne, to jednak trudno powiedzieć, czy spełniają rolę stricte reklamową. O ile faktycznie to dobra metoda, by umieścić
na portalach bezpłatnie swoje logo w treści, o tyle często ludziom, oglądającym te obrazki zdarzało się być zniesmaczonym, że poważna instytucja finansowa,
zajmująca się przecież ich pieniędzmi, zajmuje się takimi sprawami, jak konflikt z teściową. Dlatego rysunek satyryczny musi być wyważony, może lekko
zahaczać o absurd, ale nie powinien razić. Warto jednak rozważyć użycie obrazków humorystycznych w swych kampaniach i materiałach reklamowych.
Zabawny rysunek może ożywić wizerunek i niewielkiej piekarni i dużej korporacji. Poczucie humoru to bardzo ceniona zaleta, a okazja do uśmiechu zawsze
zjednuje sympatię. Chętnie doradzimy w doborze odpowiedniej treści.

Reklamuj się z uśmiechem!