logo-mini
Baner zachęcający do zdecydowania się stworzenia logo w firmie Logarytm

Logo firmowe. W poszukiwaniu idealnej oferty

Podziel się!

Logo firmowe. W poszukiwaniu idealnej oferty

Logo firmowe

Jak z pośród dziesiątek wydawałoby się podobnych do siebie ofert wybrać najlepszego projektanta tworzącego logo firmowe? Sprawa jest stosunkowo prosta.
Każdy poważnie myślący o skorzystaniu z takiego rodzaju usługi powinien poświęcić na poszukiwania odpowiednią ilość czasu jeśli chce zostać obsłużony tak jak sobie tego życzy. Proste prawda? I tak i nie. W tym artykule znajdziesz kilka istotnych prawd, które możesz stosować szukając tej najodpowiedniejszej dla siebie oferty.

Złotouści, złote góry i garniec złota za tęczą

Wchodzisz na stronę i co widzisz? Uśmiechnięte twarze, wszyscy zadowoleni, skaczący i okejki pokazujący niemalże jakby w totka wygrali icon smile Logo firmowe Wiadomo to buduje zaufanie. Z drugiej jednak strony jeżeli ktoś kto zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej zawodowo decyduje się na tak powszechne rozwiązania to może sygnalizować, że Ty i Twoje potrzeby również zostaną ustawione w tym samym szeregu powszechności.

Abstrahując od powyższego przykładu załóż, że oferta stworzenia logo firmowego zainteresowała Cię i kontaktujesz się z daną firmą mailowo. To bardzo dziwne jak wiele, bo 14% firm nadal nie odpowiada na e-maile (co wynika z faktu, o którym później). Co ciekawe firmy, które z góry oceniliśmy jako wiarygodne takimi się okazały (26%). Odpowiedź na zapytanie ofertowe pojawiała się zawsze błyskawicznie, a kontakt podtrzymywany był nawet w momencie naszej celowej bierności. Każdy kolejny kontakt zawsze wiązał się z zapytaniem, czy decyzja już została podjęta oraz czy w przypadku jej braku mogą skontaktować się ponownie.

kostki z widniejącymi na nich procentami

Zaledwie 12% firm/osób zapytywały co było przyczyną wybrania innej oferty, co dowodzi, że mogą prowadzić własne statystyki związane z zadowoleniem klientów. Aż 36% badanych firm/osób stara się nawiązać dodatkowy kontakt telefoniczny. Jest to w naszej ocenie sytuacja bardzo dobrze świadcząca o usługodawcy oraz jego podejściu do potrzeb klienta.

* badania rynku przeprowadzone z udziałem 50 firm/osób wybranych na drodze losowej na terenie całego kraju.

Co z firmami nie odpowiadającymi na zapytanie związane z zaprojektowaniem przykładowego logo firmowego? Wydaje się wysoce prawdopodobne, że ich stosunkowo niskie ceny wpływają na dużą ilość zapytań, że w konsekwencji prowadzi to do obniżenia zainteresowania wystosowanym zapytaniem.

Poznaj dobre drzewo po owocach jego

Czy jest coś lepszego na szybkie unaocznienie jakości wykonywanej usługi od galerii stworzonych prac? Dokładnie. Badania dowodzą, że każdy z nas jest wzrokowcem oraz posiada mniej lub bardziej rozwinięty zmysł estetyki. Dzięki temu w sposób błyskawiczny możesz ocenić, czy zakres prac jaki chcesz powierzyć grafikowi jest w jego zasięgu, czy raczej go przerośnie.
Na co jeszcze można rzucić okiem? Na referencje. Tutaj masz pewność, że już ktoś przed Tobą zdecydował się współpracować z daną firmą lub osobą i skoro wystawia pochlebną rekomendację znaczy się, że cały proces cenowo-projektowo-wdrożeniowy był satysfakcjonujący.

Cena – czyli, czy gra warta jest świeczki?

No właśnie. Prawdopodobnie jesteś na etapie wzmożonego zainteresowania daną usługą projektową, skoro dochodzisz do wniosku „Dobra, ale ile to kosztuje?”. Przytaczane już wcześniej logo firmowe może kosztować:

– niewiele,
– przeciętnie,
– dużo,
– nie wierzę, że aż tyle!
100pln

Od czego zależą ceny? Powszechnie jest sądzenie, że firmy chcą wyciągnąć jak najwięcej za ten rodzaj usługi. To oczywiście nieprawda. Niektórzy graficy posiadają na swoich stronach cenniki i deklarują niezmienność ich cen. Inni wyceniają zakres prac projektowych w oparciu o realne potrzeby klienta – tutaj z pomocą przychodzi, prosty formularz dotyczący opisu, założeń oraz celów, które firma chce realizować.

Jeżeli potrzebujesz prostego, poprawnie graficznego projektu jego cena z pewnością nie będzie wymagała dużych nakładów finansowych. Jeżeli jednak potrzebujesz logo nawiązującego swym przesłaniem do symboliki, znaczeniowości, skojarzeń czy etymologii to za taki projekt przyjdzie Ci zapłacić znacznie więcej.

__________________________________
Logo firmowe, projektowanie logo firmowego, koszt logo firmy, ile kosztuje


Dodaj komentarz