Projektowanie

Higiena System case study. Rebranding firmy Higiena System

Nadszedł nasz czas.

Teraz już możemy się pochwalić. Dwuetapowy konkurs na wyłonienie firmy mającej zająć się kompleksowym rebrandingiem firmy Higiena System Sp. z .o.o za nami.

Wygrana już w przedbiegach?

Przepraszamy, źle się wyraziliśmy. To koncepcyjne z początku założenie tworzenia znaków mających na celu uosobienie i udźwignięcie swojego działu nie należało do najprostszych, szczególnie, że start odbywał się w konkursie…

Jak temat stworzonych logo jest głęboki?! Czytajcie proszę dalej.

Koncepcja. Przekonywanie. Wdrażanie.

Mając na uwadze istotny fakt jakim jest kilkanaście lat istnienia na rynku firmy Higiena System, uważamy, że całkowita zmiana obecnego logo wiązałaby się z dezorientacją wśród dotychczasowych klientów. Pozytywnie wypracowany przez lata wizerunek mógłby zostać niepotrzebnie zakłócony w odbiorze, co z kolei wiązałoby się z poświęcaniem dodatkowego czasu na wyjaśnianie.

 

 

Bazując na powyższych wnioskach dostrzegliśmy w dotychczasowym logo pozytywny potencjał dający możliwość rozwoju w pożądanym kierunku oraz możliwość odświeżenia znaku w zakresie zachowującym charakterystyczne dla siebie ułożenie, fragmentację oraz kolorystykę.

 

Co uległo zmianie?

Aby nadać spójny charakter wszystkim projektowanym logo, sygnet znaku firmowego HS Sp. z o.o. został sprowadzony do koła (wcześniej elipsa). Poprawiliśmy również typografię na bardziej wyrazistą, techniczną oraz nowoczesną. Ukośna kreska ma za zadanie podkreślenie nazwy oraz zwrócenie uwagi na widniejący obok podpis.

Powyższe pomysły dały efekcie silną podstawę do dalszego projektowania pozostałych trzech logo będących obecnie znakami wizualnie tożsamymi, wywodzącymi się z jednej rodziny.


Projekt logo HS Outsourcing

W raporcie zatytułowanym „Outsourcing Comes of Age: The Rise of Collaborative Partnering” na temat outsourcingu możemy przeczytać opinie 226 ankietowanych.
Zdecydowana większość poddanych ankiecie osób (87%) uważa, że dostarcza on wymiernych korzyści w zakładanych planach biznesowych. 91% klientów – zarówno zadowolonych, jak i  niezadowolonych z outsourcingu twierdzi, że ponownie z takich usług będzie korzystać.

Źródło: Klub CIO Polska (http://www.cxo.pl/)

W innym raporcie przygotowanym przy współpracy z Boston Consulting Group zatytułowanym „Adaptacja do zmian” oprócz opisu funkcjonowania certyfikowanych agencji pracy tymczasowej można przeczytać również o bardzo interesującej z punktu widzenia pracownika informacji.
Przedstawione tam badanie jasno ukazuje, że 75 proc. badanych pracodawców dzięki możliwości zatrudnienia pracownika poprzez agencję pracy tymczasowej dostrzega potrzebę stworzenia nowego miejsca pracy.

Źródło: Polskie Forum HR (http://www.polskieforumhr.pl/)

 

Jak powstawało logo HS Outsourcing

Zaprojektowany znak został w głównej mierze oparty na bardzo istotnej w tej branży wartości. Cecha ta, która w dobie rozlewającego się po Europie bezrobocia zarówno dla przyszłych pracowników, jak również dla pracodawców jest czymś na miarę wartości najbardziej w społeczeństwie cenionych.

U podstaw projektu leży zaufanie, wsparcie oraz praca zespołowa, która nie odnosi się jedynie do zgranego zespołu przeszkolonych i wydajnie pracujących pracowników, ale przede wszystkim do wyraźnie dla wszystkich dostrzegalnej korzyści.

Dla przykładu dla pracowników może to być korzyść finansowa, dla pracodawców korzyść rozwojowa, a dla agencji bardzo istotna korzyść płynąca z faktu pojawiających się w medialnym szumie pozytywnych opinii.

 

 

Przedstawienie znaczenia zaprojektowanego znaku wydaje się bardzo pożądaną cechą w momencie kiedy w grę wchodzi zaufanie. Sam znak graficzny może przywodzić na myśl różne skojarzenia, jednak ukazanie jego symboliki w świetle tak cenionych wartość jak zaufanie, lojalność, rzetelność daje podstawę do  funkcjonowania całej struktury (APT, Pracodawca, Pracownik) na równych uczciwych warunkach.

 

 

Podsumowując. Zadowolenie zatrudnionych przez agencję pracowników rodzi sukcesy firmy. Rzetelność i jasne zasady współpracy dają wspólną, wymierną korzyść. Dla pracownika chcącego porzucić status np. osoby bezrobotnej jest to duża szansa na pozytywne zmiany, z drugiej strony pracodawca ma niebywałą możliwość bezpiecznego wypróbowania, czy jego przykładowo nowy pomysł jest wart rynkowego zainteresowania.

 

 

Projekt logo HS Cleaning

Zaprojektowane logo zostało oparte na symbolach związanych z działem usług stałych. Każdorazowo przedstawiają one proces usuwania zabrudzeń, zanieczyszczeń oraz innych elementów z różnego rodzaju powierzchni i miejsc.

 

Graficzny znak HS Cleaning w sposób symboliczny nawiązuje do poszczególnych usług związanych z czyszczeniem zabrudzonych powierzchni. Podstawę znaku stanowią poziome dwie kreski, które pełnią rolę powierzchni, z lewej strony każdorazowo znajduje się element czyszczący, usuwający znajdujące się po prawej stronie zanieczyszczenia.

 

Projekt logo HS Industry

Logo, którego niewątpliwym atutem jest prostota, charakteryzuje się nowoczesną, świetnie prezentującą się na różnych typach nośników formą. Zaprojektowane logo w czytelny sposób ukazuje czym dział Industry w firmie będzie się zajmował.

 

Profesjonale a zarazem zgrabne oraz sugestywne połączenie elementów czyszczących (grubsze linie) z lśniącym błyskiem (cieńsze linie) przywodzi na myśl tylko jedno – szeroki wachlarz specjalistycznych usług z zakresu utrzymania czystości.

 

 

Inne elementy identyfikacji wizualnej klienta

Spośród wielu stworzonych dla ówczesnej firmy Higiena System Sp. z o.o. elementów identyfikacyjnych znalazły się również:

1) Księga Znaku (corporate book), (PDF, rozm. 19,7Mb)

2) Prezentacja Działu Usług Specjalistycznych, (PowerPoint, rozm. 3,3Mb)

3) Prezentacja Działu Usług Stałych (PowerPoint, rozm. 2,1Mb)

4) Ikony porządkujące usługi w sposób graficzny (poniżej)

 

* * *